صدا و سیما

رسانه ای که قانون را دور زد+تصویر

در حالی که شرکت کنندگان مسابقات پیامکی باید از میزان هزینه هر پیامک مطلع باشند، رسانه ملی در اقدامی غیر اخلاقی اقدام به درج این موضوع با فونتی بسیار کوچک نموده که با دور زدن قانون و مخاطبان به درآمدهای هنگفت دست یابد.

 

به گزارش راه مبین به نقل از بولتن، جهت شرکت در مسابقات پیامکی تلویزیون کمتر شرکت کننده ای بر این باور است که هزینه های هنگفتی باید بپردازد که اگر بر این مسئله آگاهی داشت به احتمال زیاد در آن شرکت نمی کرد و عطای جوایز رنگارنگی که برای آن مسابقه در نظر گرفته اند را به لقایش می بخشید. اما مسئله این است که شرکت کننده محترم تا متوجه موضوع شود هزاران ریال از حساب تلفن همراهش کسر شده و یا سر ماه قبضی سنگین تر از قبل به دستش می رسد.

 رسانه ملی در اقدامی عجیب در ویژه برنامه ای که به بهانه مسابقات المپیک از شبکه سه پخش می شود اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی کرد که در آن جایزه نیم میلیارد ریالی را بسیار برجسته و هزینه ای که برای هر پیامک از مخاطلبان کسر می شود و باید به صورت کاملاً روشن از آن مطلع باشند را با فونتی بسیار کوچک در گوشه تصویر درج کرد.
 
مخاطب فکر می کند که با یکی از طرح های روابط عمومی صدا و سیما طرف هست که اقدام به بازتاب سنجی کرده اند، غافل از اینکه با ارسال پاسخ در یک دام افتاده است و باید هزینه اش را هم بپردازید!

با اطلاع از هزینه هر پیامک و با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد روزانه به چه میزان پول عاید برگزار کنندگان این مسابقات اغوا کننده می شود!

صدا و سیما در این عمل غیر اخلاقی قصد داشته همزمان با برگزاری این مسابقه از یک سو با درج هزینه هر پیامک به قانون احترام گذاشته! یا به عبارتی دیگر قانون را دور بزند و از سوی دیگر مخاطبان را بدون اطلاع کافی به دام خود بیاندازد.

روش قانونی کار بدین شکل است که این شرکت ها باید قبل از ارسال پیامک های پولی، موضوع پیامک ها و مبلغی که بابت هر پیامک باید پرداخت شود را به اطلاع مشترکان برسانند تا هر مشترکی که تمایل داشت، با ارسال عددی، مشترک شود و پیامک های مربوطه را دریافت کند. در ضمن، باید در انتهای هر پیامک، نحوه لغو اشتراک نیز قید شود تا مشترک هر زمان که خواست، به راحتی با ارسال یک کد، اشتراک را لغو کند و هزینه اضافه نپردازد.

مدیران سازمان صدا و سیما باید بدانند این عمل غیر اخلاقی باعث می شود ته مانده اعتماد مردم به رسانه ای که باید ملی باشد نیز از بین برود. این مدیران محترم باید بدانند کسب درآمد با دور زدن مخاطب و سلب اعتماد آنها در طولانی مدت بسیار گران تمام خواهد شد.

رسانه ملی
انتهای پیام/س

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.