مدیرعامل راه آهن

مدیر عامل راه آهن از سمت خود استعفا کرد

در پی وقوع حادثه دلخراش برخورد دو قطار در استان سمنان که به کشته شدن ۴۳ نفر و نیز مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن از هم وطنان، منجر شد پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی از سمت خود استعفا کرد.

 

به گزارش راه مبین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی در استودیو خبر ۲۱ شبکه یک سیما از مردم به علت حادثه قطار عذر خواهی و خبر استعفای خود را اعلام کرد .
پورسعید آقایی ضمن تسلیت و عذر خواهی از بازماندگان حادثه قطار  گفت: این خطا ها در مدیریت راه آهن و پرسنلی که تحت نظر مدیریت راه آهن بوده رخ داده است و من به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و برای اظهار همدردی با بازماندگان این سانحه استعفای خود را تقدیم و وزیر آن را پذیرفتند.
وی افزود :برای اینکه نشان دهم مدیران مسئولیت را می شناسند و خطا به عهده مدیران هم است این اقدام انجام شده است .
مدیر عامل مستعفی راه آهن تاکید کرد: موضوع را کمیسون سوانح راه آهن زیر نظر وزیر بررسی می کنند و جزئیات اعلام خواهد شد .
وی در خصوص سیستم هوشمند رونمایی شده در سال ۱۳۹۳ افزود:این سیستم،بسیار پیشرفته است و قبل از وقوع این حادثه در زمانیکه قطار به سمت قطار در حال توقف در حال حرکت بوده ،قطار را متوقف کرده و ترمز می گیرد .
پور سعید آقایی ادامه داد:پس از توقف قطار توسط سیستم خطای انسانی رخ داده است و لوکوموتیو ران با ارتباط با مرکز و بررسی از طرف مسئول مربوطه که تازه بر سر شیفت آمده بود راهنمایی غلط دریافت می کند .
وی افزود:مسئول مربوطه به لوکوموتیو ران می گوید که قطار را از سیستم خارج و به صورت دستی حرکت دهد.
پور سعید آقایی گفت:به علت در شیب بودن مسیر قطار بعد از ۴ دقیقه به محل مورد نظر می رسد و به علت در پیچ بودن ،قطار تنها ۶ ثانیه جلوتر می تواند ترمز کند .
معاون وزیر راه در پاسخ به سوالی مبنی بر قرمز بودن مسیر به علت برودت هوا و سابقه قبلی بروز این مشکل در سیستم تصریح کرد:این موضوع را تکذیب می کنم ،تمام مکالمات ضبط می شود و صبح این مکالمات را در دفتر وزیر بررسی کردیم که این طور نیست .
وی گفت:قطار جلویی بر اثر سرمای هوا متوقف شده و قطار پشتی علت چراغ قرمز را اینطور نمی داند و نفر سیستم اشتباه به آن اطلاع می دهد .
پور سعید آقایی تصریح کرد:اشتباه دوم این است که لوکوموتیو ران اجازه ندارد با مسئول سامانه با هم سیستم را خاموش کنند و باید با اجازه مرکز این کار انجام شود.
وی در خصوص امکانات روز و استفاده از آن در راه آهن گفت:سیستم های پیشرفته تر از جی پی اس در راه آهن وجود دارد و تمام نقاط اطلاعاتش وجود دارد اما وقتی عامل انسانی دخالت می کند اشتباه رخ می دهد.

انتهای پیام/س

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.