حسین گروسی

نماینده مردم شهریار در مجلس:

نباید برای جبران هزینه‌ها بر مردم فشار آورد/ دولت قبل از آزادسازی قیمت زیرساخت‌ها را اصلاح کند

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس با بیان کارشناسی نبودن تصمیم آزادسازی قیمت‌های بلیط هواپیما گفت: دولت می‌بایست قبل از اینکه در موضوع حمل و نقل فشار را بر مردم منتقل کند، زیرساختهای لازم را در حمل و نقل‌های جایگزین توسعه داده و خطوط ریلی و حمل و نقل عمومی را به عنوان حق انتخاب در کنار آزاد سازی قیمتها ارائه دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری راه مبین، حسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس با بیان کارشناسی نبودن تصمیم آزادسازی قیمت‌های بلیط هواپیما در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری راه مبین گفت: دولت می‌بایست قبل از اینکه در موضوع حمل و نقل فشار را بر مردم منتقل کند، زیرساختهای لازم را در حمل و نقل‌های جایگزین توسعه داده و  خطوط ریلی و حمل و نقل عمومی را به عنوان حق انتخاب در کنار آزاد سازی قیمتها ارائه دهد.

گروسی افزود: توسعه زیرساختهای موازی و جایگزین در کنار آزاد سازی قیمت‌های صنعت هوایی از ضروریات است و نمی‌شود که یکباره قیمت‌ها را آزاد کرد و فشار جبران هزینه را بر مردم وارد کرد.

حسین گروسی

حسین گروسی اظهار داشت: به عنوان مثال در مسیر تهران-مشهد که قیمت بلیط چندین برابر نرخ‌گذاری شده است، اگر مترو یا قطار سریع السیر مناسب وجود داشت، قاعدتاً خیلی ها استفاده از این خدمات را انتخاب کرده و حق انتخاب داشتند، اما با نبود این زیرساختها و آزاد سازی قیمت‌های بلیط هواپیما، حق انتخاب از مردم برای برگزیدن حمل و نقل ایده آل گرفته می‌شود.

نماینده مردم شهریار گفت: در کشورهای پیشرفته قیمت‌ها آزادسازی شده است و فضای رقابتی در بین شرکتهای هوایی وجود دارد،اما در کنار آن خطوط ریلی و حمل و نقل عمومی با بهترین کیفیت وجود دارد و مقایسه این دو مقوله اشتباه است.

وی افزود: قرار بود تا دولت بخشی از هدفمندی یارانه‌ها صرف توسعه حمل و نقل عمومی کند اما این موضوع نادیده گرفته شده است. در موضوع سوخت ۸۲ میلیارد لیتر بنزین مصرف می‌شود که اگر این عدد را بصورت سالانه محاسبه کنیم رقمی بسیار بالا در بخش بنزین صرف می‌شود و اگر نصف این مبلغ را دولت صرف توسعه حمل و نقل عمومی کند رقمی معادل بودجه عمرانی یکسال کشور صرفه‌جویی می‌شود و دیگر تمام فشار اقتصادی بر مردم وارد نمی‌گردد.

گروسی اظهار کرد: نمی‌شود فقط از مردم انتظار صرفه جویی داشت و تمام بار هزینه‌ها را بر گردن مردم انداخت، بلکه دولت باید با انجام کارهای مطالعاتی و بهره گیری از نخبگان و دانشگاهیان، زمینه‌ساز بهبود و مدیریت هزینه‌ها در بخشهای حمل و نقل شود.

انتهای پیام/ش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.