ران فلت

همه چیز درباره تایرهای «ران-فلت»

متخصصین و مهندسین خودرو برای موضوع پنچری لاستیک خودرو چاره‌ای یافتند. تایرهای ران-فلت آخرین پاسخ مهندسین برای پاسخگویی به این موارد است.

 

به گزارش راه مبین به نقل از کلیک، اگر برایتان جالب است و می‌خواهید بدانید لاستیک‌های ران فلت( یا پانچر-فلت )چگونه می‌توانند از عهده‌ی این موضوع بربیایند باید توجه شما را به جنس به کاررفته در این تایرها جلب کنیم.

جنس به کاررفته در این تایرها، لایه‌هایی از لاستیک در ترکیب با یک کابل مقاومت در برابر حرارت است و ساختاراین کابل‌ها به گونه‌ای هستند که موجب تقویت این لاستیک‌ها میشوند. سپس باید به طراحی که در این لاستیک‌ها به کاررفته است بپردازیم. سیستم تایرهای ران-فلت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای سیستم تکیه‌گاه کمکی داری حلقه تکیه‌گاهی متصل به چرخ هستند که در هنگام افت فشار تایر، تکیه‌گاه لازم را برای ادامه‌ی مسیر فراهم می‌کند. و اگر لاستیک شما پنچر شود به جای وارد شدن فشار اضافی به تایر در هنگام پنچر شدن، این سیستم به چرخ‌ها اجازه می‌دهد که قابلیت ران-فلت داشته باشند و به مسیر خود ادامه دهند.به همین علت است که با  لاسیتک‌های ران-فلت می‌توانید بعد از  پنجرشدن هم تا ۱۶۰ کیلومتر ، با سرعت حداکثر۸۰ کیلومتر برساعت به مسیر خود ادامه دهید.

البته باید این نکته را نیز یادآور شد که لاستیک‌های ران-فلت دیواره‌های قویتری در مقایسه با لاستیکهای معمولی  دارند و این امر باعث کاهش راحتی لاستیک های ران فلت در مقایسه با لاستیکهای معمولی شده است.

ران فلت

ران فلت

انواع تایرهای ران-فلت

هم اکنون دو نوع تایر ران-فلت در بازار موجود است، سیستم‌های ران‌فلت با تکیه‌گاه داخلی (self-supporting) و با تکیه‌گاه کمکی (auxiliary supported). در نوع با تکیه‌گاه داخلی، یک ساختار داخلی با صلبیت بیشتر استفاده می‌شود.

تایرهای ران-فلت می توانند به خوبی از عهده‌ی برآوردن احساس ایمنی و آسودگی خاطر در رانندگی بربیایند و گزینه‌ی قابل قبولی برای تعویض با لاستیک‌های معمولی در هنگام سفر باشند.

انتهای پیام/س

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.